Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 8%, tööstuskaupade müük sealjuures 15%, teatas statistikaamet.
- Prisma köögiviljalett. Foto: Raul Mee
2015. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 412 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse 314 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes 15%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes märtsis jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga 42%. Keskmisest enam suurenes ka jaemüük posti või interneti teel (kasv 39%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 34%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel näidanud stabiilset kasvu. Sarnaselt jaanuarile ja veebruarile suurenes ka märtsis nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 3%.
Võrreldes veebruariga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 483,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 4%, eelmise kuuga võrreldes 14%.
Seotud lood
Jaemüügisektor kasvab majandusest kiiremini. Detsembris kulutas iga Eesti elanik poes keskmiselt 353 eurot.
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele